Dagens "Ja, just det..."

Jag talade just med min kanadensiska vän Chris om jultraditioner. Jag rabblade upp en del exempel, som luciatåg... Jag blev något snopen när det visade sig att luciatåg inte ens existerar i Kanada. Inte ens i närheten. Kände mig lite knäpp när jag berättade att det är en grupp människor klädda i vita, långa klänningar som går i ett led och sjunger, samt att den här gruppen av människor leds av en brud med massa levande ljus i håret. Ringde ingen klocka. Jag googlade upp en bild på ett vanligt luciatåg och skickade. *SÅLD*, han älskade det! Beautiful, fantastic, amazing!

Så jag har nyss promotat hela idén med luciatåg till självaste Kanada. Vänta och se!


Kommentarer
Postat av: Anonym

lucia firas bara i sverige, i hela världen. Kanske danmark eller norge också, på sin höjd men tror inte det

2009-12-13 @ 23:18:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0