Jonna talar ut - del fjorton

Det ligger en fjärdedels, fruktansvärt god, cheesecake i linus frysfack i kylen. Jag gjorde den i fredags och har knappt hunnit äta någonting för att jag jobbat. Cheesecake-monstret Linus har däremot varit i farten. Jag hade kunnat döda för att få stoppa i mig en bit nu men är så kolossalt mätt efter flera kilos mat från Asian Box. Middag för två blev plötsligt middag för elva, exklusive dom jävla räkchipsen som är sååå goooda.

Linus vart snäll och körde mig, och sig själv, till Nova Lund idag. Körde mest dit för TopShop. Hittade jag något där? Nej. Hittade jag något på Indiska? Ja. Var det väldigt onödigt då jag bor knappt en kilometer från Indiska hemma? Ja. Jag hade sånt shoppingkli i fingrarna hela tiden men hittade ingenting. Så jag åkte hem ganska onöjd. Fast lite nöjd över en klänning jag tänkt ha på julafton. Röd.
Linus själv som egentligen bara skulle agera chaufför samt moraliskt stöd för mig, köpte på sig en hel bunt med fina tröjor och annat krams. Det gjorde inte mitt shoppingbegär direkt bättre (men ångesten dämpades med asiat-mat).



Imorgon väntas en dag av sorg.
Jag ska få uppleva min mosters begravning. Den första riktiga begravningen i mitt liv. Jag vet inte hur jag kommer att reagera. Jag vet inte hur andra kommer att reagera. Jag vet inte hur man ska tänka eller känna.
Tror att det bästa är att bara andas djupt. Inte tänka för mycket på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0