Jonna talar ut - del trettio

På senaste har jag börjat uppleva att jobbet bidrar till mycket stort hat mot människor. Jag brukar vara bra på att tro att alla människor är goda människor (min mammas värsta mardröm). Men nu har jag märkt att så är det minsann inte. Snarare tvärtom - det finns en liten djävul i oss alla.

Jag menar.. varför suckar du om jag bara gör mitt jobb? Varför säger du inte till att det inte var så viktigt att veta priset på någonting när du ändå inte ska ha det? Varför gnäller du på att presentpappret inte är fint? Eller varför i hela friden prutar du när det redan är 50% rabatt? Varför tar du inte en kölapp? Varför påminner du mig inte om att du inte har betalt när jag letar efter kvittot som en jävla idiot? Varför vill du att jag beställer saker som inte finns?

Hat. Hat. Hat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0