Jonna talar ut - del arton

x Teambuilding i malmö - check!
x Avokado-lime paj gjord - check!
x Första julklapparna köpta - check!
x Dag i malmö till att köpa mer julklappar inbokad - check!
x Foto c-uppgift (analog) färdig - check!
x Studentmössan beställd - check!

Börjar mer eller mindre kännas som att saker faller på plats. Känner mig dock fortfarande förvirrad. Idag på tåget hem kom jag på att vi har en vecka kvar i skolan. Sju ynkliga dagar kvar på höstens termin. Sista höstterminen i mitt liv. Sen är det "hej vårterminen!" *swisch* "hejdå skolan föralltid..."

Attpropå tåget hem fick jag mig ett gott skratt när en av tågvärdarna valde att detaljerat berätta varför tåget varit försenat. Det var nämligen så att 'någon kille' påväg mot hässleholm hade suttit och lurat med ett resekort endast gällande i malmö. Tågvärden hade självklart sagt ajabaja och bett resenären att betala sin biljett kontant på tåget. Resenären nekade. Tågvärden gav då istället förslaget att skicka hem en faktura till resenären så att han kunde betala senare. Det gick inte heller för sig. Tågvärden fick då be resenären att kliva av vid nästa station. Det tänkte han minsann inte göra! Så de stannade helt enkelt tåget mitt ute i ingenstans, öppnade dörrarna, och "kastade" ut honom.

Glöm inte att köpa biljett gott folk!

Dagen idag har resulterat i blåmärken på knäna, kanske snäppet högre IQ, hunger/mättnad, törst, träningsvärk (jag skojar inte), mycket väntande, mycket tåg, äcklig gegg-baguette, bakande, nervositet, skådat många fina hundar, hunnit bli trött på hon som bor under mig ungefär 1000 gånger, många pussar på linus och en helg att se fram emot!

I'll be back.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0