Jonna talar ut - del sjutton

Logaritmer och exponenter och X och exponentialfunktioner och grafer och polynomer och log.
Hakan *duns* i bordet.

"Känns det bra?" frågar min såkallade mattelärare och hånler åt mig.

Nej, det känns inte bra ditt dumma *piiiiiiiiip* *piiiip* *piiiiiiiip* *piiip*. Efter att ha varit mer eller mindre frånvarande de senaste fyra matte c-lektionerna förstår jag ungefär lika mycket som när linus försökte förklara sitt programmering c-prov för mig. Nada. Vaddå log? Vaddå exponentialfunktioner? Vad vill ni mig? För en månad sen hade jag koll.
Idag var det som att han inte ens hade lagt märket till att jag varit borta. För, vaddå, jag är ju bara en elev. Det går väl inte att bry sig om en sådan? Jag hatar idiotlärare som är dumma och som inte kan lära ut. Idiot.

Det finns ingenting värre än när ens lärare kretsar runt omkring en var femte minut och tittar vad man gör och sen har mage att LÄGGA SIG I medan man räknar utan att man ens varit i närheten av att be om hjälp. Det hatar jag. Jag hatar det. Finns ingenting värre. Hela jag ville lägga sig ner på marken och sprattla. Men det hade han bara njutit av att beskåda, så jag trotsade mig själv och gick till min mentor. Som råkar vara bäst och ha bra smak i skor.

Vi kom mer eller mindre fram till att jag avskyr ***** ***** och att vi ska lösa det på annat sätt. Hon sa att det verkade dumdristigt att hoppa av kursen om jag redan gått halva. Vilket är sant. Dock inte helt otänkbart med tanke på vilken pedagogiskt inkompetent lärare vi har.

Kommentarer
Postat av: Den där

Äh, Matte C är inte det svåraste i livet, testa på Kemi B och Fysik B så blir det andra bullar! Dessutom, var glad att din lärare pratar svenska för en gångs skull, jag har haft grubblande gammel-lärare, en spanjor som BARA kunde ryska (vilket är ganska intressant i sig) och sist men inte minst, våran trevliga lilla indier. Det roligaste måste varit när vi inte förstod varför våran indier pratade om Jul hela tiden och att det var "Jul igen", men vad han egentligen försökte säga oss var Joule, som i enheten för energi. Nu babblar jag för mycket känner jag.

2009-12-09 @ 23:41:46
Postat av: Pontus

Istället för piip kunde du skrivit fittnylle :) men så får man inte säga. jag kommer ihåg när du hittade mig och jonas i busken i djupadal :) det var fint! du visade fantastiska saker!

2009-12-10 @ 23:36:01
URL: http://pontusauren.blogg.se/
Postat av: Joel

Men hallå. Han fattar ju att det inte kändes bra med matten. Och du ville inte be om hjälp? Är det inte då bra att han lägger sig i för att hjälpa dig? Det låter ju som att du inte vill klara av matten bara för att han vill hjälpa dig. Hur dumt är inte det?

2009-12-11 @ 10:43:10
Postat av: Idioten

Vissa gånger vill man inte släppa sin stolthet!

2009-12-15 @ 09:04:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0