Jonna talar ut - del tjugo


Jag älskar jul. Allt som har med jul att göra. Färger, dofter, känslor. Värme och musik. Kyla och mat. Julklappar, julgran, julpynt. Julmat, julstök, julstrumpa. Ikväll klädde vi granen i ljus, glitter och kulor. Den såg aningen gles ut i början men med våra magiska fingrar och med robinson (?) på i bakgrunden blev det en gran skickad från himlen! Det håriga på bilderna kallar min mamma "änglahår". Det är inte så fantastiskt och härligt och mjukt som man kan tro - det är gjort av glasfibrer. Ren njutning att få på fingrarna så att man får sitta och klia resten av kvällen.

Vår sextimmarsvistelse i malmö i fredags skulle vara den mest extrema julklappsshoppingen i år. Det var den inte, för min del. Jag är både totalt världelös på att hitta julklappar och ganska bra på det. Ingenting duger egentligen. Att min familj ska ha det allra bästa sitter varje år och gnager i bakhuvudet. Så det som blev köpt var ett par såkallade "sidojulklappar". Alltså sådana man lägger till brevid "huvudjulklappen" för att "huvudjulklappen" kanske inte blev 100%. (Men jag har fortfarande fem dagar på mig att handla!)

Linus ligger för tillfället under mig och snarkar högmält. Så fort jag färdigställt inlägget för ikväll ska jag krypa ner brevid honom och sätta mina iskalla fötter mot hans lår så att han vaknar och blir gnällig. Sen kommer han krama om mig och somna igen inom loppet av fem sekunder.

Nu är det bäst att jag skyndar mig så att mina fötter inte trillar av på grund av kylan - kan hända.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0