Jonna talar ut - del tjugoåtta

Mamma och pappa äter julbord för fjärde gången nu, jag själv är rätt trött på det. Mycket med tanke på hur begränsad jag är i mitt val. Revben eller.. macka. Julmusten satt dock som en smäck igår kväll när alla samlats runt bordet med den röda duken. Snapsar hit och julskinka dit. Många timmars förtärande och skratt.

Rasmus åt ungefär 15 skålar ris á la malta medan Simon hann bli lite kisig av sin öl. Efter ungefär en timmes julklappsutdelning, rim, frågan 'fan, varför märkte jag inte julklapparna?!' till sig själv och linus-saknande... efter det flög det presentpapper i hela rummet. Glada ansikten och skratt. Även linus hann komma i tid till sina julklappar (som jag förövrigt tror han blev ganska glad över).

När klockan blev två och regnet föll utanför gick det inte längre att hålla huvudet uppe. Julskivan hade gjort sitt och byttes ut till det bästa av Bo Kaspers Orkester. Jag hann få många bra klappar och ett utmattat, välbehövt nervöst utbrott. Jag hann jobba i fyra timmar och har eventuellt träffat Kosta Boda-glasgitarr-tjuven från förra året. Yey! Världens största julklapp hann även slås in.

Den 25:e december blev en dag av ingenting. En dag av sova till klockan tolv utan att skämmas och en dag av köra till pizzerian fyra kvarter bort för att hämta mat och en dag av.. pepparkakshusätande.

En dag av mysande med en herr Linus - läs: nu stolt ägare av 15 inramade Gameboy-spel och en egen kaffebryggare bör tilläggas. (Slår dock inte Alessi-kaffebryggaren jag ville köpa till honom...:)

 

Goooooood jyyyyyl....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0