Jonna talar ut - del åtta

Nu för tiden är det mycket på gång.
Plötsligt är jag sjutton år och sitter i studentkommitén, plötsligt har jag ett eget företag som ska promotas på söndag, plötsligt är jag en låtsas-"skolminister" på Samhälle, plötsligt har jag en mindre bra lärare i matte c som gör allt ointressant och pressat, plötsligt har jag delvis ett riktigt jobb (brevid företaget!), plötsligt är det mörkt när jag går upp och när jag går och lägger mig, plötsligt har en favoritperson och förebild åkt iväg, plötsligt har jag börjat bära rött läppstift, plötsligt ska det börja bli aktuellt med att ta körkort och skaffa lägenhet och barn och villa och vovve...

Be kind, rewind.

(Efter att ha upprepat ordet 'plötsligt' i mitt huvud X antal gånger börjar det låta lite lustigt.)

Jag vet inte ens var jag vill komma med det här..?
Samma som alltid antagligen. Samma som det
alltid kommer att vara...

Jag vill inte bli vuxen, än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0