Jonna talar ut - del elva

Kunde inte göra annat än stå och gapa de första tio minuterna i butiken. Senast jag jobbade var det mycket när det var hälften av det som var idag. Krångligt? Jag kände mig naturligtvis väldigt obekväm och chockad ett litet tag. Jag visste inte ens att de fanns så mycket människor.. och så mycket giriga människor!
Nåväl. Jag bokstavligen hoppade in i kassan och var som hemma efter 5 min max - JAAAA! Det enda jag kunde tänka var "fan att jag har glömt hur kul det här är". Sälja, slå in, sälja, slå in. Vill du ha det inslaget? Då blir det 239 kronor. NUMMER 89! Du är inte intresserad av att gå med i vår kundklubb? Går det bra med guldigt papper? Ja, vi har öppet köp i 14 dagar. Tack så mycket, hejdåååå!

All kärlek till det här jobbet. Få jobba fysiskt och med människor. Nya människor. Nya intryck. Nya fina grejer! Julmusik och pepparkakor. Melodin från det jävla melodi-ägget och alla äggklockor som folk vrider upp och sen lämnar. "Prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr". Och doften av nybryggd espresso! Glada kunder, arga kunder. Fina papper och snören och lyckade inslagningar. Vara snabb och effektiv. Sälja dyra saker! And the motherfreakin' best of all... mina kollegor!!

I just love it.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Slå in paket är förjävla roligt :D

Kan vi inte slå in ALLA julklappar vi köper lite EXTRA fint denna julen? Det ena finare än det andra, osv? ^^

2009-11-28 @ 22:51:32
URL: http://hellbeck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0