Jonna talar ut - del fem

Innan jag börjar skriva det jag tänkt skriva ikväll måste jag skriva om det här först innan jag skriver om det andra.
Pappar står och packar upp varor i köket då han plötsligt frågar "Har du sett det där 'Sjön suger' någon gång.. det är en bra låt med där, du vet inte vad den heter...?". Nej, visste inte. Han tar datorn till hands och söker, ropar några minuter senare att låten heter 'Det snurrar i min skalle'.
Haha, jag sätter på den i högtalarna. Pappa, lilla pappa, börjar dansa lite lätt och säger "Det här är bra, svängigt!"
Härnäst? "Morsan, ska vi inte göra lite Irish Coffee?"

Det är min pappa det!



Nå, för att komma till kvällens huvudämne.

Ugglan och dess symbolik.

"Ugglan är en stark symbol för transformation. I de flesta kulturer med en esoterisk tradition är ugglan ett vördat och ibland skrämmande tecken. Ugglan väckte rädsla eftersom den var en symbol för mörkret och det okända. Sedan tidernas begynnelse har människan varit rädd för mörkret, och ugglan har alltid förknippats med de mörka och okända dimensionerna. Ugglan är också en symbol för den uråldriga visdom som härrör från de inre världarna. För i mörkret finns drömmar visioner och mystiska insikter. Athena den grekiska visdoms gudinnan avbildades med en uggla på axeln som avslöjade inre sanningar för henne. Ugglan ser i mörkret vad andra inte kan se."

Ett litet snabbt utdrag ur en text som handlar om vad ugglan symboliserar. Jag funderar nämligen på att tatuera in just en uggla. Dels för att jag gillar att den symboliserar visdom och "det okända" samt att ugglor har alltid varit vackra i mina ögon. Den ska vara detaljerad med vackra färger. Den ska inte se verklig ut, snarare tvärtom, det ska vara en konstig uggla. Den ska ha enorma ögon och vingarna ska eventuellt vara utbredda.
Jag vill att ugglan ska vara placerad på magen, nedanför bysten, för att behålla symmetrin på kroppen och för att alltid kunna titta ner och se den. Ungefär 10 cm hög. Lite bredare än hög. Jag har försökt skissa lite på hur den ska se ut men kommit underfund med att jag inte är rätt person för det jobbet.
Skälet till att jag blev sugen igen var för att jag drömde att jag hade en jättefin tatuering på armen inatt.
Åh den var så fin.

 

Lite bilder jag letat upp som inspirationskälla. Men hur ska detta gå?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0