Jonna talar ut - del tio

Det första jag gjorde när jag kom in i Linus stuga idag var att börja städa hans toalett. Vilket egentligen inte är så konstigt med tanke på att mina föräldrar är hyggligt pedantiska. Jag skulle egentligen bara gå på toaletten, men när jag såg hur skitigt det var överallt blev jag helt knäpp och velade efter diverse städredskap och rengöringsmedel.  Man SÅG knappt att handfatat i grunden var vitt och hyllan var full med skägg. Tomma toalettrullar ÖVERALLT och dammigt. "Så här får det inte se ut Liiiiiiinus" ...sen kanske jag har en tendens att överdriva ibland. Skrubba, skrubba, skrubba! Men mitt i all skrubbhysteri dyker det upp en svart, stor, krälande spindel och jag skriker, sprattlar, svimmar, piper, svettas, hoppar och gråter av rädsla. "Liiiiiiiiiiiiinuuus!"

Men även om Linus är superdålig på att städa och hålla rent, så är han bäst på att döda spindlar åt mig.
Love you!



Dessutom hade Linus tålamod nog att sitta och vänta på mig idag i skolan när vi slutat. Tidsoptimisten var igång igen och hade tusen grejer att göra till på söndag. Jag alltså. Charmfullt att 2 av 3 skrivare tvunget skulle krångla när Linus satt och väntade och magarna kurrade.
Till slut charmade jag alla skrivare lagom för att få vad jag ville ha. Kan ha varit en och annan hjälp från den lilla skäggiga mannen som är scout. Han kan ju sina grejer. Verkligen. För att vara scout.

Julklappar står högst på prioriteringslistan. Letar förbrilt runt på nätet efter inspiration. Alla sju familjemedlemmar ska få någonting perfekt. Yesyesyes. Attpropå jul ska någon jobba på julafton. Och det är jag. Caching! Sen är det bara att lunka hem till en varm och mysig familj med mat och klappar och glögg och kalle. Men först fira jul med Ida på Cervera - kanske lite pepparkakor kan liva upp stämningen?

Jag längtar till julafton nu.



(LITEN UPPDATERING PÅ ÖNSKELISTA)

Letters From Berlin, Necklace

http://rocknrose.bigcartel.com/product/letters-from-berlin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0