Jonna talar ut - del åttio

Det trodde man inte, för några veckor sen. Att jag skulle sitta med datorn i köket och ha en mamma och en pappa bakom vardera axel. Och vad pryder inte skärmen om bilsökningar på Blocket. Utbrister ett litet "åååh" varje gång jag ser en gammal BMW från 90-talet. Pappa är naturligtvis skeptisk, men nöjd över mina goda smak i bilmärke (kan man vara något annat än påverkad efter alla dessa år?) och mamma är positiv och hyper över att kanske äntligen få tillgång till en bil.

Nej men, jag har bestämt mig nu. Sedan länge tillbaka har min åsikt varit "varför ha körkort när det funkar så bra att åka kollektivt", och visst det funkar om man bor nära alla förbindelser som jag gör. Dessutom är det så förbannat dyrt att ta körkort, köpa bil, underhålla bil och faktiskt köra bil. Det har väl ingen missat. Men TROTS detta har jag nu bestämt mig för att körkortet ska klaras i höst. Det ska vila tryggt i min plånbok innan årsskiftet. Därav sökning av bilar på Blocket i köket en tisdagskväll i Augusti.

Så är det någon som råkar ha en gammal BMW till salu för ca 6 000-10 000kr, inte mer, hojta gärna.

Imorgon ser jag fram emot min dejt med Amanda och syster på Myran. Dricka öl, färga hår och lyssna på musik. Planerar även att övertala the ladys att vi ska äta pizza också. Sedan bär det av till en heldag i Malmö med Pontus på torsdag för högskoleuppletning och eventuell pengaslösning. Vad fan händer i helgen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0