Jonna talar ut - del femtio

På gång: Jonna talar ut i ren extas!
Nu ska jag berätta hur jag känner. Jag känner "okej". Det är okej. Jag sitter i vår stora gråa soffa i tv-rummet och betraktar Fredrik Skavlans lätt lockiga lugg. Norskan dansar ut genom högtalarna som en svängig melodi. Det är fredag kväll. Klockan tio. Och jag sitter hemma med mina föräldrar. Det är okej. Jag gillar mina föräldrar.

Mina ben darrar fortfarande lite lätt i sina nyköpta byxor. Darrar av extas. Varenda liten del av kroppen fylls med energi under den tiden man befinner sig hos Amanda i hennes leopardmönstrade stol. Speciellt när dyr och kladdig blå och lila färg bara väntar på att få nå mitt hår. Hon klippte till mig också. Med sax. Det visade sig bli ännu en succé däruppe.

Mina känslor är ungefär överallt. Upp och ner. Hit och dit. Ena stunden önskar jag att någon råkar köra på mig, andra stunden vill jag krama om allt levande. Nu är det uppåt. Hallå, ny frisyr. Bästa omställningen. För, ena stunden ser framtiden hur ljus ut som helst och andra stunden är den mörk och grå. Som sagt, all over the place.



Le picture ska då föreställa min lycka över nya håret, som det egentligen inte är jättestor skillnad på (in my defense är det jävligt svårt att göra stor skillnad på så lite hår). Färgerna stämmer inte riktigt utan är mer blandat blått/lila. Och på något vänster har min prick på tungan fått en liten tvilling. Den blå ögonskuggan är grym och kostade 49:- på Shock. Sweet. Kameran är min och jag bjuder på minen!

Sittandes i frisörstolen, kom jag på att ett frisörbesök påminner mycket om terapi. Man bemöts av trevliga människor, får prata om sina problem, blir tillfixad, får bläddra i massa dyra tidningar, man blir serverad te, får massage, får komplimanger. Man kan t om titta på tv om man känner för det. Vad är det om inte terapi? Det måste det ju vara, jag mår mycket bättre än innan idag.

Nåväl, mycket planer väntas i helgen. Det är dags att vila upp sig inför dom. Även om klockan är tio över elva. För det är okej. Helt jävla okej. Godnatt kära läsare!

Kommentarer
Postat av: Louise

VADDÅ INTE ÄNDRAT HÅRET MYCKET!? DIN RÅTTA!

2010-02-13 @ 22:31:09
Postat av: Emma

Gumman vad snyggt det var!

2010-02-16 @ 19:30:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0