Jonna talar ut - del fyrtiofyra

Philip bokstaverar Muse - Nature 1 med sina små ljusstrålar. Skickar vidare till Koss genom de tunna, vita kablarna. Koss viskar mig i öronen: but you aren't even listening So why should I? Gitarr, gitarr, gitarr. Ännu mer gitarr. Trummor. Bas. Jag vill inte sitta still. Jag vill upp och hoppa i sätena, skaka om asiaten mitt emot mig. Rita på väggarna och sjunga högt - you are a natural disaster, and I've wanted you too much, and now I'm gonna lose.

Vad håller vi på med? Livet är lika kort som tågresan mellan hässleholm och eslöv. Vi borde ha fest på tåget varje dag på väg till jobbet och skolan. Vi lever ju. Vi lever nu, inte sen. Tänk om tåghelvetet kör av rälsen, alla dör. Vad var det sista vi gjorde? Jo, vi satt och stirrade ut genom fönstret. Knäpptysta. Awesome.

Det kliar i fingrarna. Jag vill strypa mig själv lite så att jag blir mer tacksam över livet. Livet. Det är för kort för att sitta och stirra ut genom tågfönstret. För kort för att inte måla på väggarna eller sjunga högt eller prova strypa sig själv (lite). I'm not crazy, my mother had me tested.


...back to fucking reality.
Logaritmer.

Kommentarer
Postat av: Pontus

Jo du jonna, det är alldelles utmärkt med en grabb som mig! är allt väl med en tösabit som dig?

2010-01-27 @ 10:30:51
URL: http://pontusauren.blogg.se/
Postat av: Pontus

Haha! jo jag kände exakt samma grej, fast det var nog lite närmre slutet faktiskt. Jag lät bli att tänka på det i början! Men ja, det slog mig efter ett tag. Jag tänkte "jag vill INTE plugga mer iaf! så mycket vet jag iaf!". Vad gör jag nu? JO! pluggar! och det är skitgött, för att på högskola så får man läsa allt det där man VILL läsa. KÖR HÅRT

2010-01-27 @ 15:44:00
URL: http://pontusauren.blogg.se/
Postat av: tyraelvira

word

2010-01-27 @ 20:22:35
URL: http://tyraelvira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0