Jonna talar ut - del fyrtiotre

Jag lunkade raskt till tåget imorse. Det såg ut som att alla rökte och kylan bet i mina naglar. Min snoriga näsa blev till is och mina ögon kallblå. Till och med det lilla partiet mellan knäna och där skon slutar darrade av kyla. Jag gick nästan genom hela Öresundståget för att finna en plats + 1. För jag är svensk, det ligger i min natur att jag vill ha en ledig plats brevid mig. Jag fann en + 1 i den tysta kupén. Det förvånade mig hur skönt det var med tystnad. Tystnaden var som musik. Det kändes bra att lyssna på den.

När jag däremot kom in i klassrummet var inte tystnaden som musik längre. Jo förrsten, den var som dålig musik. Religionkunskap med en lärare som ser exakt ut som en Sims-karaktär. Hår, kläder, hållning. Han rör sig så också. Och jag skäms lite som hellre uppmärksammar det än att faktiskt lyssna på det viktiga. Han pratar om liv och död. Avundas honom som vågar öppna upp sig när allt jag kan tänka på är att en i klassen har vita Team Sportia-strumpor.

Det är ju nu vi ska ta reda på vad vi tror på.

Han berättade för oss att vi lever i en bubbla, vi ser bort från det viktiga i livet och vänder oss istället till vår trygghet - datorskärmarna. No shit. Vi lever inte i det verkliga livet. Vi lever i 1 001 1 11 1 00 1 11 00 1011100 1001 11 01 110110  11 1000111. Det stämmer ju faktiskt. Simsen har rätt. Men tystnaden är olidlig. Det kan han inte ändra på.

Mer musik till folket och john bauer bjuder treorna på siesta-biljetter i år, jaaa!

Kommentarer
Postat av: Patrik

Sv. Hej!

Jag är en 20 årig kille som försöker leka fotograf och tycker det är väldigt roligt att blogga. Jag är också tennistränare. Humm, kanske dags för frågestund på bloggen? Jag vet ej vad jag ska skriva...



Tack!

2010-01-25 @ 23:38:37
URL: http://patrikpetersson.blogspot.com
Postat av: Patrik

leibovitz bok är underbar! Så fin att bara sitta och bläddra i. Och ja, jag är nog ganska mycket klädintresserad tror jag. Det är lugnt. fråga på ;)

2010-01-26 @ 12:35:19
URL: http://patrikpetersson.blogspot.com
Postat av: Pontus

haha men jonna! jag är en illusion!

2010-01-26 @ 20:22:34
URL: http://pontusauren.blogg.se/
Postat av: tyraelvira

det var fint att höra, tack!

tja. har några planer som är ganska "safe" - det vill säga olika fotoskolor runt om i landet som jag tänkte söka in till och se vad som händer.

sen har jag funderat på, och är nu 85% säker på och 99% sugen på, att åka till Paris, bo i studenthem och läsa franska.



du då? vad har du för planer?

2010-01-26 @ 21:14:01
URL: http://tyraelvira.blogg.se/
Postat av: pontus

åååh fan vad kul att du ser mig :)!

2010-01-26 @ 21:55:20
URL: http://pontusauren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0