Jonna talar ut - del trettiosex

Jag kan tänka mig att det är lite tant-varning på detta samtalsämnet, men det är lugnt, du behöver inte vara rädd bara för att man äter från det. Vad är samtalsämnet? Jo... tallrikar. I julklapp fick jag nämligen x antal skålar och tallrikar av mitt favoritporslin. Det kommer från Iittala och heter Satumetsä.
Det är ett helt fantastiskt porslin med sagolika figurer och djur. Vackra färger. Kanske inte det första man hade valt att äta ifrån, men något att förgylla vardagen med. Tänk att man kan bli glad för en tallrik. Ja, tänk. Alla vill ha Xbox och Iphone och spikmatta, men jag vill ha tallrikar.

Är det inte helt fantastiskt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0