Jonna talar ut - del trettiosju

I samma millisekund som jag satte min högra fot utanför tågdörren i hässleholm imorse trettionio minuter över åtta möttes jag av en vägg. En vägg av stank. Som en knytnäve av illaluktande os rakt i ansiktet. Som när man går i IT-korridoren i skolan när klassrumsdörrarna är öppna. Som ett femtio år gammalt otvättat omklädningsrum. Ungefär.
Nåväl, medan mitt ansikte hann ändra "vad-är-det-som-luktar-"-grimas 45 gånger hann min hjärna även tänka saker som "är ostkvinnan back in town?" (känd kvinna i hässleholm, luktar förskräckligt illa och har konstiga smulor i huvudet) eller "är det något skumt rengöringsmedel dom använder på stationen?" eller det värsta av allt.. "är det jag som luktar såhär?!"

Jag satt länge och grubblade på bussen.
Gick sedan in i exakt samma chocktillstånd, som tio minuter tidigare, när jag klev av bussen en bra bit ifrån stan - SAMMA LUKT. Näsan började rynka sig igen. Försökte drömma mig bort bland dofterna av Dove's nya duschtvål som luktar som magi och sommar. Mmm.

Så är det.

Kommentarer
Postat av: Johannes

Det luktade skitmysko i skolan idag! Det du menar?



Och vadå går i IT-korridoren? tsss, illa Jonna, ILLA.

2010-01-19 @ 17:08:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0