Jonna talar ut - del trettiotre

Jag är helt hopplös.
För ungefär åtta timmar sen samlade jag ihop alla tänkbara grejer runt min fåtölj för att slippa resa mig upp när jag behövde det. Ett genialiskt knep om man inte vill råka ut för att bli sysslolös bara för att man är för lat för att hämta det man vill syssla med. Nåväl, jag och linus satt där i varsin fåtölj omringade av chips, godis, läsk, xbox, tv, dvd, datorer you name it. Efter ett tag tittar jag på klockan - HALV FYRA? Men? Hon var ju precis tjugo i ett.

Då kommer rastlösheten krypande upp längs benen. Upp över magen och ryggen. Slingrar sig. Viskar att jag borde göra någonting. Fräser åt mig att jag är lat. Den gjorde inte det tjugo sekunder tidigare, men så fort jag är medveten om vad klockan är så *bang*.

När jag satte mig ner då, för åtta timmar sen, andades jag ut. Fan vad skönt att vara ledig, tänkte jag. Det är det här jag har längtat efter. Inte göra någonting. Ingenting. Nu, åtta timmar senare, kliar det i fingrarna. Vill göra någonting. Måste göra någonting. Klarar inte av att inte göra någonting på en hel dag.

När ska jag bli nöjd?

Kommentarer
Postat av: Evelina

Ja han är det, är alltid lika spännande när jag ska få presenter av honom :D

Det blir ju kul att ni ska hit imorgon, stannar ni över natten, hade varit skoj i sådana fall :)

Niklas ska inte vara med buhuu :/

2010-01-04 @ 21:53:30
URL: http://evelinandrea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0