Jonna talar ut - del femtiosju

Ger böckerna på nattduksbordet en snabb rannsakan. Drygt tio pocketböcker, alla med märkliga och intressanta omslag. En salig blandning av Gardell/Strauss/Ron Jeremy/Stieg Larsson. Många bra historier. Problemet är att alla är halvlästa. Den ena efter den andra påbörjad utan att ha läst färdigt den förra. Dom ligger där och väntar på mig medan dammkorn efter dammkorn letar sig till de tomma ytorna.

Jag halvligger i min säng och lyssnar på en musiklista gjord med kärlek. Likt mammas kanelbullar. Hon har alltid påstått att hennes bullar blir så goda för att hon bakar dom med kärlek. Vad är det för knarkteori egentligen? (Plötsligt dyker det upp en stark bild av mamma iklädd utsvängda jeans med stort fluffigt hår, dansandes rundor i ett kök med en joint i ena handen och en påse mjöl i den andra). "Kärlek" var det ja!

Nu ska jag göra en lista.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0