♥ Dag 1 – Presentera mig själv.

Som många kanske redan kommit underfund med så är mitt namn Jonna. En artonåring, som lika gärna kunnat vara en nittonåring pga sitt klasshopp i början av skoltiden. En som hon så länge kan minnas umgåtts med människor som är äldre än henne själv. Jonna. Med den ständiga viljan att vara spontan och osårbar, som gråter för ingenting och mest får tiden att gå genom att gå till jobbet och gå hem från jobbet.
En artonåring som kanske hade passat bättre in längre bak i tiden, som uppskattar analoga kameror, handskrivna brev, böcker, gammal musik. Som för allt i världen inte kan förstå vad Facebook ska vara bra till och förundras över ständigt värdelösa nya program på tv.

Nej. Detta är jag. Jag älskar att duscha länge, duschen är min fristad. Musik är och kommer alltid vara en stor passion, en känslohöjare. Som passar både när jag mår väldigt bra och när jag mår väldigt dåligt. Jag tycker frukost är viktigt och kan inte påbörja en dag utan mat i magen. Även offentlig Oboy-fantast. (Resten av dagens måltider känns inte så viktiga). Min familj går före allt. Jag uppskattar människor som lyssnar, tröttnar lätt på människor som inte lyssnar. Fotografi har legat mig varmt om hjärtat ett par år och även om jag förlorat all lust och inspiration till att fotografera själv finns det ingenting bättre än att diskutera och analysera bilder. Jag planerar att få tillbaka den lusten samt inspirationen inom kort. Kanske när jag bytt jobb.

Jag tröttnar snabbt på allt. Ställen, min frisyr, skola/jobb. Har alltid haft stora problem att fullfölja uppgifter. Jag tycker tid och människor är häpnadsväckande, tror inte på Gud för fem öre, men funderar mycket på parallella världar, ödet och livets egentliga mening. Jag har aldrig varit den med många vänner, utan ett par få som jag hellre lär känna lite närmre inpå. Dock tycker jag om att skaffa mig bekanta från olika delar av landet, som man ofta återförenas med på t ex festivaler.

Jag är en riktigt presentfantast. Och en liten spenderare överhuvudtaget. Jag har svårt att bilda en snabb uppfattning om människor. Jag tror att det finns både något gott och något ont i alla. Jag tycker om att åka tåg och buss, avskyr att åka bil. Skyltdockor är det värsta jag vet efter spindlar. Jag har svårt för barn, alla typer.

Nu känner du nästan mig, känner jag dig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0