♥ Dag 2 – Min första kärlek.

Min första kärlek var en konstig första kärlek. Och nu pratar jag inte om mellanstadiets första förtjusning av det motsatta könet. Nej, fjorton-femton år, mycket lättberörd ungdom framför datorn på sitt rum i källaren. Jag fann den såkallade kärleken i internets stora, mörka skogar. Det var någonstans mellan de täckningslösa telefonsamtalen och samkärleken till djungelvrål som jag kände att: nej, jag är nog fan kär i den här människan.

Problemet: han bodde 45 mil ifrån mig

Allting var nytt och spännande, jag hade aldrig mött en liknande person förut. Han var konstig och pratade konstigt och jag tyckte om honom. Det var lustigt med första mötet. En person som man bara sett på bild och pratat med i telefon. En riktig människa, som kom enda hit för att träffa mig. Vi sa våra första riktiga ord till varandra inne på Pressbyrån. Jag har starka minnesbilder av att han alltid drog upp sina byxor med jämna mellanrum. Dom kasade väl helt enkelt, trots skärpåtgärd.

Efter MÅNGA om och men från mina föräldrars sida fick jag äntligen hälsa på honom i hans hemstad. Vilket var häftigt. Med många nya ansikten varje dag. Varav ett jag faktiskt tagit upp kontakten med igen och träffade senast i tisdags. Det öppnade mycket nya tankar och funderingar i mitt då ganska begränsade huvud. Och visst trivdes jag. Jag hade ju tjatat till mig att spendera mer än en vecka, 45 mil hemifrån. Det kändes fritt.

Av någon konstig anledning har jag väldigt svårt för att minnas stora delar av den tiden. Jag har funderat mycket över det och alltid kommit fram till att jag var väldigt instängd i mig själv och nästan påväg till deprimerad. Jag kommer ihåg att vi spenderade en del tid i deras replokal och jag fick följa med dom på spelningar. Jag kommer även ihåg sena nätter och framför allt sena frukostar. Resterande är tyvärr för blurrigt för att förklara.

Men som med allt annat måste det ta slut någon gång, på en del tråkiga grunder. Min sista kväll i Nyköping spenderade jag med honom och en kille vid namn Klas, uppe på ett berg med utsikt över staden. Vi tände en brasa och satt och rökte vattenpipa tills alla stjärnorna lyste klart på himlen.



Min första kärlek.

Kommentarer
Postat av: ELLIOT

Åh Jonnet! Jag är så glad att jag utmanade dig! ^^ Har saknat dina inlägg så mycket. Och även ifall jag tycker att jag känner dig himla bra så lär jag mig någonting nytt i varje inlägg!



Puss på bästaste extrasystorn i hela världen!

2010-11-19 @ 07:21:37
Postat av: klim

herregud så jag såg ut

2010-11-19 @ 12:39:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0