♥ Dag 4 – Det här åt jag idag.

(Söndag)

Natten mellan lördag och söndag vaknade jag minst 24 gånger av att jag var uttorkad och törstig. Troligtvis pga lördagens alkoholintag, jag har en otrolig tendens att dricka flera litrar oboy morgonen efter, just för att jag aldrig slutar bli törstig. Nåväl. Efter att ha gnällt lite på pontus och tittat på big bang thoery i sängen gick vi upp för att äta frukost.

Bestod utav:
150 muggar oboy
1 mellankokt ägg med kaviar
2-3 rostade mackor
1 glas färskpressad apelsinjuice

När jag äntligen skulle få andas ut och bara ta vara på min helt lediga, oplanerade söndag ringde pontus mamma och frågade om vi ville komma hem till dom på kalkonmiddag. Tja, varför inte? Duschar och packar och klär på oss på mindre än en timme (duktigt för att vara oss, läs: mig) och hinner med ersättningsbussen till hässleholm på en millisekund. Sedan får vi äran att sitta och vänta i hässleholm i 40 minuter, tack gode gud för pressbyrån. Pontus bjöd mig på pucko och vi studerade hur otroligt många olika tidningar det finns (och vilken fantastisk oordning dom har på dom).

Väl hemma i markaryd har familjen, inklusive mormor och morfar, dukat fint och vi slår oss ner för att äta en gammal hederlig kalkonmiddag.

Bestod utav:
Skuren kalkon
Potatisar
Sås
Kokta grönsaker
Hemmagjord ättiksgurka
Vinbärsgelé
Äppelcider

Efter middagen satte vi oss av någon lustig anledning i bilen för att köra 300 meter till byns järnvägskiosk. Där hyrde vi en kass thriller och köpte otroligt gott godis. Som vi åt.

Där har ni det, söndagens "det här åt jag idag"
lustigt ämne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0