Jonna talar (verkligen) ut - del åttiofyra

Jag slutade precis sträva efter framtid och framgång. Jag stannade upp, satte igång en feel good-låt (med vissel i bakgrunden) och tittade över gamla inlägg och bilder i den här bloggen. Och jag kände mig så jävla nöjd. Jag gör visst något av mitt liv. De senaste nio månaderna har varit de bästa i mitt liv. (och jag har inte varit gravid...)
Innan tenderade jag till att bli extremt deprimerad och bland annat äta dåligt. Må dåligt över mitt liv helt enkelt. Men jag har inte varit i närheten av den känslan på ett bra tag.

Det är dags att sluta vara så jävla kritisk över livet och se ner på sig själv. Vi människor är kapabla till iprincip vad som helst men har inte tillräckligt stora ego för att övertala oss själva att göra det.

Med risk för att låta väldigt 2010 så säger jag: att blogga måste vara det bästa. Man skriver sina tankar och känslor för just det tillfället och har möjlighet att gå tillbaka och kolla. Hade jag inte bloggat och lagt upp bilder under de senaste nio månaderna hade jag inte kunnat gå tillbaka idag och må bra över vad jag har åstadkommit.

Så, tack så mycket, Bloggen
för att du gör mig glad!

(Är det dags för en ny header förresten?)

Kommentarer
Postat av: Johannes

Låter fint det! Hoppas det resulterar att du aldrig slutar blogga, och du uppdaterar lite lite oftare. Då är min lycka gjord :-)



En höst-header vill jag se! Det är ju höst nu. På riktigt.

2010-10-11 @ 11:43:28
URL: http://johanneslang.blogg.se/
Postat av: Elliot

Mer Jonnet-blogg åt folket! (ny header vore trevligt, även om den nuvarande är AWESOME!)

2010-10-11 @ 21:55:38
Postat av: tyraelvira

sv: du är fin. TACK!

2010-10-19 @ 00:08:06
URL: http://tyraelvira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0