Shop-bekännelser

JAG HAR SÅ TRÅKIGT.
Så här kommer ett regn med bilder på saker som jag på senaste tiden köpt eller fått. Mest för att påpeka att jag handlar för mycket. Och får. Fast det är kul att få.


Det här är min Good Luck Frog från Royal Copenhagen som jag fick av min syster i studentpresent. Denna ligger mig så otroligt varmt om hjärtat och ska följa med mig var jag än väljer att gå i livet. Detta var enligt min mening den absolut bästa studentpresenten jag kunde få. (Min syster är verkligen världens bästa)

 

 

45 kr, caching!

 

 

En vacker docka. Fått av min chef som tack för den italienska buffén vi trollade ihop. Med knäna (och mamma).


Två st Margrethe-skålar.

 

Kruka från Indiska.

 

Två små skålar från Höganäs Keramik. Syren heter färgen. Även dessa halva priset!
(omg, när blev jag sånhär?)

 

En onödig liten tallrik, men så otroligt fin. "Nanuk" från Marimekko.

 

En liten kastrulljävel. Haaalvaa priiiseet. Knappt märkbart att jag förebereder för att flytta hemifrån?

 

Stora, fina mossgröna glas från Iittala. (Haalva priset)

 

En liten telefon. Love HTC.

 

Världens coolaste strumpor.

 

Bästa halvlitersmuggarna någonsin. I färgen "Is" från Swedish Grace, Rörstrand. Dessa fick jag av mina gudföräldrar i studentpresent och har använts minst sagt flitigt sedan dess. Jag tycker att Swedish Grace är ett av de vackraste porslinen som gjorts genom tiderna.

 

 

Haha. Nej. Jag måste sluta handla. Och eventuellt bli mindre jobbskadad. Mycket mindre..

Ta tag i sitt liv var det, ja?


Kommentarer
Postat av: Johannes

Du har i alla fall fått/köpt sjukt fina saker!



och jäklar vad fina bilderna blev, smått avis? ja.

2010-09-16 @ 18:54:31
URL: http://johanneslang.blogg.se/
Postat av: helen

älskar sånna här bilder :)



föreesten, har du testat mineralsmink? jag använder det varje dag.. super för huden och blir jätte fint.. jag har fått äran att lotta ut ett stort kit på bloggen.. var med?! :)

2010-09-17 @ 10:27:02
URL: http://hiilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0